Als moeder van jonge kindjes is het vaak een uitdaging om balans te krijgen in je leven. Hier is een top 5 van dingen die je kunnen helpen:

1.
Neem een moment in de ochtend voordat iedereen wakker is om kort te mediteren. Als je dat nog nooit gedaan hebt, don’t panic…zorg ervoor dat je 5 min alleen focust op je ademhaling. Zo merk je dat je veel meer gefocust en energieker aan je dag begint. ­


2.
Zorg ervoor dat je gezond eet. Gezond eten is belangrijk omdat je lichaam en geest alleen goed kunnen functioneren als er voldoende en juiste input in komt. Je kunt in je diesel auto ook niet met benzine rijden of met een lege tank. Gezond eten hoeft bovendien niet duur of tijdrovend te zijn. Er zijn zoveel bloggers te vinden online die je daarin kunnen inspireren. Maak er gebruik van!


3.
Zorg altijd dat je minstens een keer per week quality time voor jezelf kunt inplannen. Wat dat precies inhoudt is per persoon anders. Het moet iets zijn waar JIJ energie van krijgt.


4.
Ga op tijd naar bed. Misschien denk je dat het saai is maar ons lichaam heeft echt herstel nodig tijdens de slaap. Helemaal in de overprikkelde wereld waarin wij leven is slaap van onschatbare waarde.


5.
Last but not least…zorg ervoor dat je genoeg beweging hebt. Bij sporten maakt je lichaam fijne stofjes aan waardoor je je gelukkiger en energieker voelt. Naast het feit dat je fysieke voordelen uit sporten kunt halen, kun je dus ook mentale voordelen opdoen!

Heb je uit eigen ervaring nog andere tips? Deel het gerust!