Speciaal oefenprogramma

Voorkom met oefentherapie Cesar dat COPD klachten verergeren en verbeter je kwaliteit van leven. Bewegen en ademhalen onder begeleiding van een oefentherapeut is de beste manier om jouw kortademigheid tegen te gaan. Krijg meer energie en zelfvertrouwen met ons speciaal oefenprogramma. Maak vandaag een afspraak en leer omgaan met COPD.

Wat is COPD

Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD) is een longziekte. Je longen zijn beschadigd, waardoor je moeite hebt met ademen. Ook heb je minder energie. Dagelijkse activiteiten, zoals boodschappen doen, aankleden, de was doen, traplopen en fietsen bevallen je zwaar. Fysiotherapie Paul Veen Rotterdam kan je helpen! Met ons speciaal oefenprogramma kun je na verloop tijd met meer plezier je dag doorkomen.

COPD Symptomen

Ieder mens is uniek en zo ook jouw symptomen. Je kunt last hebben van benauwdheid, vermoeidheid, kortademigheid, hoesten, slijm en vermindering in spierkracht. Heb je lichte of matige COPD? Dan is het belangrijk dat je gezond eet en voldoende beweegt. Fysiotherapie Paul Veen in Rotterdam voorkomt dat jouw symptomen verergeren met een speciaal oefenprogramma. Zo helpen wij jou veilig bewegen en ademhalen. Heb je ernstige of zeer ernstige COPD klachten? Heb je extra zuurstof nodig? Dan helpen wij jou thuis met veilig ademhalen, bewegen en ontspannen. Met oefeningen aangepast op jouw gewenste mate van intensiteit gaan wij samen de verzwakking van jouw spieren tegen. Zo bevallen dagelijkse activiteiten je minder zwaar. Maak vandaag een afspraak. Wij helpen je graag!

Oorzaak COPD

Roken is een veel voorkomende oorzaak van de longziekte COPD, maar zeker niet de enige. COPD kan ook worden veroorzaakt door andere longziekten. Bijvoorbeeld door Astma of de zeldzame erfelijke ziekte Alpha-1. Daarnaast is het belangrijk om jezelf te beschermen wanneer je in aanraking komt met schadelijke stoffen. Door deze stoffen of andere luchtvervuiling in te ademen kunnen je longen ook beschadigen.

Vergoeding Oefentherapie COPD

Goed nieuws! Door belangenbehartiging van het Longfonds is de kans groot dat je vanaf 2021 meer oefentherapie vergoed krijgt. Het Zorginstituut Nederland heeft de minister voor Medische Zorg geadviseerd het vergoede aantal behandeling voor mensen met COPD en een hoge ziektelast met een beperkt fysiek vermogen op te schroeven. Van 27 naar 70 behandelingen in het startjaar! En van 3 naar 52 in de vervolgjaren! Minder zorgen over kosten dus. Daarnaast zijn wij aangesloten bij alle zorgverzekeraars in Nederland. Wil je meer informatie over oefentherapie Cesar? Neem dan nu contact met ons op.

Oefentherapie bij COPD

Helaas kunnen wij COPD niet genezen. Wel kunnen wij samen met jou voorkomen dat je klachten verergeren. Met oefentherapie Cesar versterken wij jouw longen en gaan wij kortademigheid tegen. Ons behandelprogramma is speciaal gericht om de kwaliteit van jouw leven zo hoog mogelijk te houden. Door gezond te eten en regelmatig te bewegen worden je dagelijkse activiteiten steeds gemakkelijker. Wij bouwen jouw lichaamsbeweging geleidelijk op. Daarmee zorgen wij ervoor dat je jezelf niet forceert. Met kleine stapjes kom je al heel ver. Na verloop van tijd zul je zien dat je progressie maakt. Jij kunt meer dan dat je denkt. Wij geloven in jou! Kom veilig in beweging en maak nu een afspraak.

Heb je een heup- of knieprothese?

Een nieuwe heup of knie scheelt op termijn veel pijn. Veilig blijven bewegen is extra belangrijk bij een prothese. Belast je jezelf te snel of teveel dan is je prothese eerder aan vervanging toe. Het is voor vele lastig in te schatten hoeveel en hoe zwaar je mag bewegen. Laat ons jou begeleiden met online fysiotherapie. Zodat jij lang kan genieten van je nieuwe knie of heup.