Multiple Sclerose

Bewegen onder deskundige begeleiding

Lichaamsbeweging heeft een gunstig effect op je vermoeidheid. Onder begeleiding van een oefentherapeut verbetert je conditie en worden je spieren sterker. Fysiotherapie Paul Veen in Rotterdam biedt persoonlijke begeleiding binnen jouw grenzen. Maak nu een afspraak om te bewegen onder deskundige begeleiding.

Wat is Multiple Sclerose?

Multiple Sclerose (MS) is een ziekte waarbij de beschermlaag is beschadigd rondom de oogzenuwen, de zenuwen in de hersenen en het ruggenmerg (centrale zenuwstelsel). Door de beschadiging rondom het centrale zenuwstelsel krijg je problemen met lopen, voelen en zien. Het verloop van de ziekte verschilt per persoon. Je kunt milde tot ernstige klachten ervaren.

Oorzaak MS

De oorzaak en genezing van MS onbekend. Onderzoek is daarom hard nodig. Het Nationaal MS Fonds financiert meerdere onderzoeken naar MS. Hopelijk weet men in de toekomst meer over deze ziekte. Fysiotherapie Paul Veen Rotterdam kan jouw klachten verlichten. Met oefentherapie werken wij samen aan jouw fysieke en mentale gezondheid. Contact ons nu voor meer informatie over onze behandelingen.

MS Symptomen

De symptomen van MS verschillen per persoon. De eerste symptomen zijn vaak oogklachten en zware vermoeidheid. Andere voorkomende symptomen zijn: moeite met staan, lopen, plannen, schrijven, knopen dichtmaken, praten en geheugenproblemen. Bij de meeste mensen starten de klachten mild. Na verloop van tijd kan de intensiteit toenemen. Men onderscheid vier vormen van MS: Clinically Isolated Syndrome, Relapsing Remitting MS, Secundair progressieve MS en Primair progressieve MS. De diagnose van MS is lastig, omdat de symptomen verschillen per persoon. Ook kunnen symptomen lijken op die van andere ziektes. Raadpleeg jouw arts als je vragen hebt over de diagnose van MS. Contact ons vandaag voor meer informatie over onze behandelingen.

Behandeling MS

Niet alleen medicijnen kunnen de symptomen van MS verlichten. Veel mensen met MS ervaren positieve effecten van bewegen onder begeleiding van een oefentherapeut. Lichaamsbeweging heeft een gunstig effect op jouw vermoeidheid, humeur en zelfvertrouwen. Contact ons vandaag voor meer informatie over onze behandelingen.

Oefentherapie Rotterdam

Fysiotherapie Paul veen Rotterdam onderzoekt jouw houdingen en bewegingen. Met oefentherapie helpen wij jou met lopen, staan, coördinatie, balans en evenwicht. Ook werken wij samen met jou voor een betere conditie en meer spierkracht. Wel veilig en binnen de jouw grenzen. Met onze begeleiding en adviezen voor aanpassingen in huis en op het werk kom je met meer plezier je dag door. Maak nu een afspraak voor beweging onder deskundige begeleiding.